Bijdragen aan de wereld van morgen, dat is wat we bij EMO doen. Wij vormen een belangrijke schakel in de levering van essentiële grondstoffen voor producten die iedereen in het dagelijks leven gebruikt. Producten die nodig zijn om de wereld om ons heen te ontwikkelen, in stand te houden en te verbeteren.
Onze professionele medewerkers zorgen ervoor dat veel verschillende bulkgoederen 24/7 veilig worden op- en overgeslagen voor onze klanten uit alle hoeken van de wereld. Van deze bulkgoederen worden producten gemaakt die je regelmatig gebruikt in het dagelijks leven. De energie uit je stopcontact, die mooie Erasmusbrug of de zonnepanelen op je dak: ooit waren het allemaal bulkgoederen. En het is heel waarschijnlijk dat deze bulkgoederen zijn vervoerd via onze terminal.
Onze kernwaarden
Onze waarden weerspiegelen ons doel en definiëren wat het betekent om bij of met EMO te werken. Ze vormen de kern van onze cultuur en de manier waarop we werken en zaken doen.
Lees hier meer over onze kernwaarden.
Geschiedenis in een notendop
Ontstaan uit een combinatie van Manufrance, SNV en Frans Swarttouw B.V., is EMO, sinds het lossen van het eerste zeeschip in 1973, EMO uitgegroeid tot één van de grootste en meest moderne droge bulk terminals van Europa, strategisch gepositioneerd in de haven van Rotterdam.
Onze organisatie
EMO, als onderdeel van de Dry Bulk Divisie van HES International, wordt geleid door een Terminal manager. Daarnaast bestaat het management team uit de Manager HR, Manager Commerce & Business Development, Manager Finance en Manager QHSSE.
AANDEELHOUDER:
EMO is 100% dochteronderneming van HES International B.V.
www.hesinternational.eu
Waarom kolen nog nodig zijn
Als essentiële dienstverlener is het onze plicht onze klanten te steunen en onze bijdrage te leveren aan het veiligstellen van de energievoorziening in Europa.
Kolen zijn op dit moment nog belangrijk voor zowel de Europese elektriciteit en warmtevoorziening als de productie van staal. Een ban op kolenverlading op korte termijn in Rotterdam leidt tot verplaatsing van overslag naar andere havens in Europa. Een ban op verlading van cokes & PCI-kolen voor de Europese staalproductie bespoedigt de verplaatsing van de staalproductie naar bijv. China. Een ban op kolenverlading in Rotterdam leidt dus tot verlies aan werkgelegenheid zonder dat het klimaat en de energietransitie daar iets mee opschiet. Stoppen met kolen gaat dus niet van de een op de andere dag. Lees meer: Kolen | Port of Rotterdam